mandag 4. mai 2009

PostHeaderIcon Hvor kommer disse fra, tro?


Disse herlige små stiftet jeg mitt første bekjentskap med i fjor. Det vil si, da var det bare en. Og av alle plasser i verden fant jeg den i hundegården. Vi har et ca 1/2 mål stort inngjerdet område som vi bruker som hundegård. Det ligger i en slak skråning bak huset vårt, består av mye stein, karrig jord og (u)gress.

Som sagt, i fjor oppdaget jeg for første gang krokusen som sto der ganske så alene innimellom noen gresstuster. Jeg aner ikke hvordan den er kommet dit, vet bare at jeg har aldri har hatt krokusløk, og under ingen omstendigheter plantet den der.

Og i år var det altså tre av dem. Jeg syntes synd i dem der de sto så ensom og bortgjemt, så jeg fant ut at jeg ville flytte dem til et bed der de kunne bli sett. Og så jeg gjorde. Så nå håper jeg bare at de vil trives på sitt nye bosted.

Men er det noen som har noen formening om hvordan en krokusløk bare plutselig kan dukke opp sånn der helt i fra intet, når jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har plantet den? Heller ikke har vi naboer så nært at noen kan ha kastet den over gjerdet. Nei, dette forstår jeg ikke!

0 kommentarer: