onsdag 4. mars 2009

PostHeaderIcon Ribbestrikket bukse i Hacho


Ja, da var også ullbuksa til Birk ferdig. Det vil si den har egentlig ligget ferdigstrikket noen dager, men jeg klarte som vanlig å somle med den siste finishen, å få i strikken. :-s

Den gang jeg strikket bukser til Birks mamma og onkel, da de var små, laget jeg en hullrad i midjen for å tre strikk gjennom. Denne gangen har jeg heller strikket et belegg i glattstrikk som jeg har sydd til på vrangen, for så å tre en bred strikk gjennom.


Mønster: Triplex-mønster fra 1970-tallet.

Garn: 200 gram Hacho fra Mirasol Collection (DSA)

Størrelse: 4 år

Pinner: nr. 4

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg...
Slike bukser er bare herlig til de små. Lekker farge...
Ha ei fin uke,,,

Anonym sa...

Så fine bukser!!
De er jo kjempepraktiske til de små. :0)

Anonym sa...

Hei Mormor!

Buksa blei kjempefin. Faktisk så fin at Pappa ikke synes jeg skulle ta den på i barnehagen i dag, for han synes ikke de er så flinke til å behandlet klærne riktig der.

Klem fra Birk

Anonym sa...

Det ble en veldig fin ullbukse til Birk :)

Anonym sa...

Kjempetøff bukse. Jeg har fikset lenken.